دانشجويان مديريت بازرگاني ورودي مهرماه89دانشگاه زنجان
عکسی با دکتر جعفری استاد بزرگوار و فرهیخته. پایان کلاس اصول و مبانی مدیریت.ترم دوم سال تحصیلی 1389-90دانشکده علوم انسانی به ترتیب از راست به چپ-امیرحسین عباسی-سید مهدی قلمی-روح الله باقری-علی محمدی-عاطف مرتضوی-سید مسعود شفیعی-دکتر جعفری-فرشاد شیروانی-حمیدرضا رضائی امیر حسین عباسی-روح الله باقری-علی محمدی-عاطف مرتضوی-سید مسعود شفیعی-فرشاد شیروانی-دکتر جعفری-مهدی کرمی-حمیدرضا رضائی بیشتر افراد این توصیه را شنیدهاند که باید هوشمندانهتر کار کنند و نه زیادتر ولی تعداد کمی واقعا از این توصیه پیروی میکنند.
ادامه مطلب ... دو شنبه 11 مهر 1390برچسب:پنج استراتژی برای هوشمندانه کار کردن به جای زیاد کار کردن-مديريت-وبلاگ دانشجويان مديريت زنجان89, :: 17:40
سيد مسعود شفيعي ۱-یک مدیر خوب، قبل از همه کارهای مدیریتی اول باید بتواند خود را مدیریت صحیح ودرست کند ادامه مطلب ... اَبَرشغل هاي آينده نويسنده: ريچارد دبليو سامسون چكيده بهتدريج که به ژرفاي عصر اطلاعات و دانايي نزديك ميشويم و مشاغل سنتي از بين ميروند، ما براي اينكه بتوانيم جاي مناسبي در بازار كار بيابيم و در «اقتصادهاي ابرانساني» بهرهور باشيم، بايد به سوي مهارتهايي برويم که قابل ماشينيشدن نباشند. در بسياري از موارد، افراد به دنبال شغلهاي موجود نخواهند رفت، بلکه آنها را با تعريف مسئلههايي که با مهارتهاي ابرانسانيشان قابل حل باشد، ابداع خواهند کرد؛ مهارتهايي مانند اکتشاف، خلاقيت و تاثيرگذاري.
ادامه مطلب ... کوچه مدیریت-به طرف کلاسهای گروه مدیریت-دانشکده علوم انسانی دانشگاه زنجان شخصی بنام جک تراوت که سالها بعنوان مشاور در بزرگترین شرکتهای جهان فعالیت داشته است ، و شرکتهایی مانند جنرال الکتریک ، زیراکس ، آی بی ام و ... توسط او به اوج رسیده اند ، اخیرا کتابی بنام "استراتژی بزبان تراوت" نوشته است. این کتاب بزبان ساده بیان می کند که راز پیروزی شرکتها بر رقیبان ، داشتن استراتژی صحیح است. اگر استفاده از استراتژی مناسب تا این حد اهمیت دارد، یک شروع مناسب آن است که نگاهی به تعریف واژه استراتژی بیاندازیم. در واژه نامه "دنیای جدید وبستر" این توضیح مشاهده می شود: "علم طراحی و هدایت عملیات نظامی ، قرار دادن یا چیدن نیروها در برترین موقعیت ، قبل از درگیری واقعی با دشمن". توجه کنید که استراتژی یک واژه نظامی است و در رابطه با دشمن بکار می رود. در هر جنگ ابتدا باید پیرامون میدان نبرد مطالعه کرد. میدان نبرد ، ذهن مشتریان، است و رقیبان دشمنان شما هستند!
بنابرین بسیار مهم است که درک مناسبی از استراتژی داشته باشید تا استراتژی درست را برای موقعیت خود انتخاب کنید. و از مشکلات بزرگی اجتناب کنید که خیلی ها با آن برخورد می کنند و در رقابت نابود می شوند. استراتژی و بازاریابی کاملا به هم وابسته اند و تنها با داشتن یک استراتژی برنده است که طرح بازاریابی شما به نتیجه خواهد رسید. برای واضح شدن مطلب مثال زیر را در نظر بگیرید. یک شرکت نرم افزاری کوچک ، راه بهتری برای مدیریت پروژه یافته است و یک نرم افزار مدیریت پروژه نوشته است. شاید بگویید این شرکت با محصول برتر یک استراتژی رقابتی مناسب دارد. تمام کاری که این شرکت باید انجام دهد آن است که محصول را در اختیار بخش بازاریابی قرار دهد تا جهان را از این نرم افزار فوق العاده آگاه کنند و بگویند چرا محصول آنها برتر است.در اینصورت به فروش خوبی دست خواهند یافت. این رویکرد مطمئنا شکست خواهد خورد!
مشکل آن است که دشمن فراموش شده است و جنگی که در آن دشمن فراموش شود به شکست خواهد انجامید. این شرکت دو رقیب بسیار بزرگ و چند رقیب کوچک دارد. آنها بلافاصله دست بکار خواهند شد و سعی خواهند کرد رقیب تازه وارد را از دور مسابقه خارج کنند. استراتژی آنها بدبین کردن مشتریان نسبت به یک محصول جدید و ناشناخته خواهد بود. مثلا در تبلیغات خود خواهند گفت "مدیریت پروژه کار حساسی است پس آنرا به شرکتهای باسابقه بسپارید." این شرکت برای ماندن در مسابقه باید استراتژی مناسبی داشته باشد. استراتژی او می تواند آن باشد که محصول خود را بعنوان "نرم افزار مدیریت پروژه نسل آینده" در ذهن مشتریان جای دهد و در تبلیغات خود بگوید محصول آنها اولین نرم افزار با تکنولوژی جدید است و نرم افزارهای رقیب منسوخ و خارج از رده هستند. مطمئنا هیچ مشتری مایل به خرید محصولی قدیمی و خارج از رده نیست. این شرکت از یک اصل مهم بازاریابی پیروی می کند که می گوید: "اول بودن از بهتر بودن مهمتر است". بله جنگ بازاریابی قوانین خود را دارد! تعریف من از استراتژی: "یافتن وجوه تمایز و همچنین یافتن راهی مناسب برای انتقال آن تمایز به ذهن مشتریان است" در این مثال وجه تمایز این نرم افزار استفاده از آلگوریتمی جدید و پیچیده برای مدیریت پروژه بود ، ولی بهترین راه برای انتقال آن تمایز ، ایده "نسل آینده" بود. بنابرین داشتن محصولی عالی و منحصر بفرد ، تضمینی برای فروش خوب نیست. بلکه همواره بدنبال استراتژی مناسب برای پیشی گرفتن از رقیبان و گرفتن ذهن مشتری باشید. ژان بقوسیان
تفکر خلاق چیست؟
هنر شكستن عادتها، روزمرگیها و الگوهای موجود را تفكر خلاق می گویند.
برای ایجاد الگوهای فكری جدیدی كه ما را از الگوهای فكری رایج و سنتی فراتر ببرد نیاز داریم اتاق امكان پذیریهای ذهنمان را توسعه دهیم در اتاق امكان پذیریها همه چیز امكان پذیر است و همانگونه كه آنتونی رابینز می گوید فقط غیرممكن غیرممكن است. تفكر خلاق، یك شیوه نگرش متفاوت نسبت به دنیا است دیدن دنیا از دریچه ای كه هیچ فرد دیگری تا به حال از آن دریچه به دنیا ننگریسته است برای داشتن چنین نگرشی باید قوه تخیلمان را پرورش دهیم به اندازه كافی انگیزه و امید داشته باشیم . تفكر خلاق در بازاریابی از اهرم هایی است كه كمك می كند چنان پدیده های نادری در دنیای تجارت به وقوع بپیوندد كه سرعت رشد تجاری فرد یا سازمان را به شكل نمایی افزایش میدهد مثلا پدیده فون روستروف كه می گوید متمایز باشید به بازاریابان بسیاری كمك كرده است تا در حرفه خود سرآمد باشند یكی از بازاریابان غول كامپیوتری آی بی ام از این قانون استفاده كرد و در جایگاه یكی از موفق ترین بازاریابان این كمپانی قرار گرفت او با پوشیدن كت و شلوار آبی، كراوات آبی و استفاده از خودكار و كیف آبی از این تعبیر كه یكی از معانی آی بی ام ' آبی ' است استفاده كرد او حتی ماشینی به رنگ آبی برای خود خرید و به فردی بسیار متمایز و البته موفق تبدیل شد به گونه ای كه به او مستر آبی می گفتند. تفكر خلاق در دنیای تجارت، گاهی اوقات به شكل متمایز بودن و گاهی اوقات نیز با ایده های ساده ای كه به دلیل سادگیشان جذابیت ایجاد كرده اند خود را نشان می دهند مثلا آقایان سید حمید و سید محمد مطهر با شعار ' چاپ طرح ارسالی شما روی تی شرت با قیمت 18 هزار تومان ' شركت Q – T SHIRT را ایجاد كرده اند آنان حتی با ایجاد جذابیت 'پرداخت حق طراحی به طرحهای ارسال شده' كه به مشتری تعلق می گیرد نیز آمار جذب مشتری را بالا برده اند. برای كار آفرینی و خلاقیت نیازی به تحصیلات دانشگاهی نیست 50 درصد كار آفرینان تحصیلات دانشگاهی نداشتهاند. من باز هم به شما پیشنهاد می كنم برای موفق و خلاق بودن در دنیای تجارت، قانونهای جدید وضع كنید و خودتان اولین كسانی باشید كه از این قوانین پیروی می كنید. به خاطر داشته باشید برای خلاقیت هیچ حد و مرزی وجود ندارد به یاد داشته باشید.
مدیر سبز جمعه 8 مهر 1390برچسب:دانشجو-مديريت بازرگاني-دانشگاه زنجان-ابرهام لينكلن-نامه, :: 19:2
سيد مسعود شفيعي جناب اقاي دكتر علي منصوري استاد درس امار و كاربرد آن در مديريت (1)،دو كتاب را به عنوان منبع درسي جهت مطالعه بيشتر معرفي نمودند. 1-آمار و كاربرد آن در مديريت دو جلدي .جلد اول.نوشته دكتر عادل آذر و دكتر منصور مومني-انتشارات سمت-قيمت انتشارات سمت 36000ريال. 2-آمار و كاربرد آن در مديريت (1)-نوشته دكتر مسعود نيكوكار. لازم به ذكر است منبع نخست جهت خريد توصيه مي گردد. دكتر عادل آذر
دكتر منصور مومني
تصوير جلد كتاب آمار و كاربرد آن در مديريت نوشته دكتر عادل آذر و دكتر منصور مومني جلد اول آخرین مطالب آرشيو وبلاگ نويسندگان پيوندها
تبادل
لینک هوشمند
|
|||
|