دانشجويان مديريت بازرگاني ورودي مهرماه89دانشگاه زنجان

بسمعه تعالي

دوستان عزيز، من بعد وبلاگ در آدرس www.bmzu.mihanblog.com به روز خواهد شد.

جهت ورود به وبلاگ جديد لطفا كليك نمائيد.

www.bmzu.mihanblog.com



           
سه شنبه 4 بهمن 1398برچسب:, :: 19:14
سيد مسعود شفيعي

به نام خداوند مهربان

ارتباط و همكاري و همفكري بين دانشجويان مي تواند نقش پر رنگ و مثبتي  را در ابعاد گوناگون علمي فرهنگي اجتماعي و...ايفا نمايد.بخصوص در مسائل علمي اين قضيه بيش از ساير موارد مشهود خواهد بود.اما مهمتر از همه اين است كه چگونه مي توان بستر مناسبي را جهت نيل به اين هدف ايجاد كرد.بي شك نخستين پايگاه ارتباطي كلاس است كه هيج وسيله و هيج چيز ديگري نمي تواند جايگزين آن گردد.اما بسترهاي ديگري را نيز مي توان براي اين مقصود به كار بست كه البته در كنار كلاس درس معنا پيدا خواهد كرد .و حتي اين بستر جديد مي تواند اين حقيقت را كه  كلاس اصلي ترين پايگاه ارتباطي است را بيش از پيش  آشكار نمايد.

وبلاگ دانشجويان مديريت بازرگاني ورودي مهر ماه 89دانشگاه زنجان بستري است براي ايجاد ارتباطات و همكاري هاي علمي اجتماعي فرهنگي و...تا از اين رهگذر و در سايه تعامل سازنده و مثبت گامهي موثري را در جهت افزايش سطح  آگاهي هاي علمي  فرهنگي و اجتماعي برداريم و در راستاي موفقيتهاي  علمي يار و كمك همديگر باشيم.

همه دانشجويان مديريت بازرگاني ورودي مهرماه 89 دانشگاه زنجان مي توانند عضو اين وبلاگ شوند و مطالب و سخنان خود را در وبلاگ قرار دهند.

اين وبلاگ را تقديم مي كنم به همه دوستان عزيز و ارجمندم كه همه ارزويم موفقيت پيشرفت و توانمندي آنان است.

سيد مسعود شفيعي

هفتم مهرماه هزارو سيصدو نود هجري خورشيدي

اين وبلاگ در ادرس هاي زير قابل دسترسي مي باشد

www.bmzu.lxb.ir

www.bmzu.MahTarin.Com

www.bmzu.LoxTarin.Com

www.bmzu.LoxBlog.Com

www.bmzu.GLXBlog.Com

 



           

 

     دلم نمی خواهد در این مهمانی باشم.

     اما امکانش نیست.

     عدم وجود ندارد.



           
20 مهر 1390برچسب:قصار, :: 14:38
سید مهدی قلمی

تحقیق در عملیات چیست ؟

از اواسط دهه پنجاه به بعد ، همراه با گسترش كاربرد تحقیق در عملیات در نتیجه جنگ جهانی دوم (كه در گامهای پیشین از آن گفته ایم) ، تعاریف متعددی از تحقیق در عملیات توسط انجمن های تخصصی تحقیق در عملیات و نویسندگان ارائه شده است اما هنوز تعریف واحدی از آن وجود ندارد . در اینجا به بیان برخی تعاریف موجود می پردازیم :

۱- تعریف انجمن تحقیق در عملیات بریتانیای كبیر (ویلكس ،۱۹۸۰)

تحقیق در عملیات عبارتست از كاربرد روشهای علمی در مسائل پیچیده پدید آمده برای هدایت و مدیریت سیستم های بزرگ شامل انسان ، ماشین ، مواد و پول ، در صنعت ، تجارت ، دولت و دفاع . رویكرد متمایز تحقیق در عملیات ، توسعه مدلی علمی از سیستم به همراه اندازه گیری عواملی مانند شانس و خطر برای پیشگویی و مقایسه پیامدهای تصمیمات ، استراتژیها یا كنترلهای جانشین می باشد . هدف ، كمك به مدیریت در تعیین سیاست ها و اقدامات به صورت علمی است .

۲- تعریف انجمن تحقیق در عملیات آمریكا (پولاك، راسكوپف و بارنت ،۱۹۹۴)

۲-۱- تحقیق در عملیات رویكردی علمی برای تصمیم گیری است .

۲-۲-تحقیق در عملیات عبارتست از تصمیم گیری علمی برای دستیابی به بهترین طراحی و عملیات سیستم ها ، معمولا در شرایطی كه تخصیص منابع محدود نیز مورد نیاز باشد .



ادامه مطلب ...


           

حکایت های مدیریتی ملانصرالدین !

ملا نصرالدين هر روز در بازار گدايي مي‌كرد و مردم با نيرنگي٬ حماقت او را دست مي‌انداختند. دو سكه به او نشان مي‌دادند كه يكي شان طلا بود و يكي از نقره. اما ملا نصرالدين هميشه سكه نقره را انتخاب مي‌كرد. اين داستان در تمام منطقه پخش شد. هر روز گروهي زن و مرد مي‌آمدند و دو سكه به او نشان مي دادند و ملا نصرالدين هميشه سكه نقره را انتخاب مي‌كرد. تا اينكه مرد مهرباني از راه رسيد و از اينكه ملا نصرالدين را آنطور دست مي‌انداختند٬ ناراحت شد. در گوشه ميدان به سراغش رفت و گفت: هر وقت دو سكه به تو نشان دادند٬ سكه طلا را بردار. اينطوري هم پول بيشتري گيرت مي‌آيد و هم ديگر دستت نمي‌اندازند. ملا نصرالدين پاسخ داد: ظاهراً حق با شماست٬ اما اگر سكه طلا را بردارم٬ ديگر مردم به من پول نمي‌دهند تا ثابت كنند كه من احمق تر از آن‌هايم. شما نمي‌دانيد تا حالا با اين كلك چقدر پول گير آورده‌ام.
 
 شرح حكايت 1 (دیدگاه بازاریابی استراتژیک)
ملا نصرالدين با بهره‌گيري از استراتژي تركيبي بازاريابي، قيمت كم‌تر و ترويج، كسب و كار «گدايي» خود را رونق مي‌بخشد. او از يك طرف هزينه كمتري به مردم تحميل مي‌كند و از طرف ديگر مردم را تشويق مي‌كند كه به او پول بدهند .

«اگر كاري كه مي كني٬ هوشمندانه باشد٬ هيچ اشكالي ندارد كه تو را احمق بدانند..»


شرح حکایت 2 (دیدگاه سیستمی اجتماعی)
ملا نصرالدین درک درستی از باورهای اجتماعی مردم داشته است. او به خوبی می دانسته که گداها از نظر مردم آدم های احمقی هستند. او می دانسته که مردم، گدایی – یعنی از دست رنج دیگران نان خوردن را دوست ندارند و تحقیر می کنند. در واقع ملانصرالدین با تایید باور مردم به شیوه خود، فرصت دریافت پولی را بدست می آورده است.

«اگر بتوانی باورهای مردم را تایید کنی آنها احتمالا به تو کمک خواهند کرد. » 

شرح حکایت 3 (دیدگاه حکومت ماکیاولی)
ملا نصرالدین درک درستی از نادانی های  مردم داشته است. او به خوبی می دانسته هنگامی که از دو سکه طلا و نقره مردم ، شما نقره را بر می دارید آنها احساس میکنند که طلا را به آنها بخشیده اید! و مدتی طول خواهد کشید تا بفهمند که سکه طلا هم از اول مال خودشان بوده است .و این زمان به اندازه آگاهی و درک مردم میتواند کوتاه شود. هرچه مردم نا آگاهتر بمانند زمان درک این نکته که ثروت خودشان به خودشان هدیه شده طولانیتر خواهد بود. در واقع ملانصرالدین با درک میزان جهل مردم به شیوه خود، فرصت دریافت پولی را بدست می آورده است.



           
چهار شنبه 20 مهر 1390برچسب:حکایت-مدیریت-, :: 13:42
سيد مسعود شفيعي

حکایتی از حکومت داری و مدیریت کورش کبیر

زمانی کزروس به کورش بزرگ گفت:

چرا از غنیمت های جنگی چیزی را برای خود بر نمی داری و همه را به سربازانت می بخشی.

کورش گفت:

اگر غنیمت های جنگی را نمی بخشیدیم الان دارایی من چقدر بود؟

گزروس عددی را با معیار آن زمان گفت. کورش یکی از سربازانش را صدا زد و گفت:

برو به مردم بگو کورش برای امری به مقداری پول و طلا نیاز دارد.

سرباز در بین مردم جار زد و سخن کورش را به گوششان رسانید. مردم هرچه در توان داشتند برای کورش فرستادند. وقتی که مالهای گرد آوری شده را حساب کردند، از آنچه کزروس انتظار داشت بسیار بیشتر بود. کورش رو به کزروس کرد و گفت:

ثروت من اینجاست. اگر آنها را پیش خود نگه داشته بودم، همیشه باید نگران آنها بودم. زمانی که ثروت در اختیار توست و مردم از آن بی بهره اند مثل این می ماند که تو نگهبان پولهایی که مبادا کسی آن را ببرد



           
چهار شنبه 20 مهر 1390برچسب:کورش کبیر-مدیریت, :: 13:39
سيد مسعود شفيعي

استادی بزرگ ، مهربان و دوست داشتنی



           

 



           
دو شنبه 11 مهر 1390برچسب:دکتر منصوری, :: 19:55
سيد مسعود شفيعي

دانشکده های دانشگاه زنجان از نمای دور-مزارع دانشگاه زنجان-بهار سال 90



           

به یاد دوستی که خواهد آمد...



           
دو شنبه 11 مهر 1390برچسب:, :: 19:3
سيد مسعود شفيعي

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد

درباره وبلاگ


خوش آمدید.
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دانشجويان مديريت بازرگاني ورودي مهرماه89دانشگا







ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 33
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 229
بازدید ماه : 229
بازدید کل : 95672
تعداد مطالب : 22
تعداد نظرات : 14
تعداد آنلاین : 1